Măsura impunerii unor noi reguli de comportament a venit în urma mai multor plângeri din partea cetățenilor orașului care sunt nemulțumiți de ţinuta şi comportamentul unora dintre taximetriști, spun autoritățile. 

După o perioadă în care s-a aflat în dezbatere publică, proiectul de hotărâre pentru completarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a activităţii de transport în regim de taxi pe raza municipiului Sfântu Gheorghe a fost aprobat în ședința ordinară a Consiliului Local, joi, 31 octombrie. 

Astfel la capitolul „Obligaţiile taximetristului” a fost introdus un punct care prevede obligativitatea „respectării normelor de convieţuire socială şi regulilor de bună gospodărire în vigoare pe raza municipiului Sfântu Gheorghe”. 

Conduita taximetriștilor și o obligație în plus pentru dispecerate, printre modificări 

În plus, la capitolul care reglementează activitatea dispeceratului de taxi, s-a introdus un aliniat care se referă la obligativitatea acestora de a asigura în incinta sediului grupuri sanitare pentru taximetrişti.  Deși nu se specifică un termen anume, autoritățile locale spun că cele cinci dispecerate din Sfântu Gheorghe ar trebui să se conformeze în cel mult o jumătate de an. Totodată, nerespectarea acestei prevederi va putea fi sancționată cu amendă cuprinsă între 1.000 și 2.500 lei.

„Schimbările în general nu sunt majore și se referă în mare parte la modul de purtare al taximetriștilor. Poate că e neplăcut pentru ei și probabil e neplăcut pentru cei care nu sunt vizați, pentru că nu toți se comportă necorespunzător, dar am primit destul de multe sesizări că în unele locuri de oprire a taximetriștilor, aceștia își fac nevoile unde pot. În strada Dealului s-a amplasat un WC public. Acesta se ținea încuiat pentru ca să nu fie folosit de străini, iar taximetriștii au pierdut cheia în prima zi. Orașul a vrut să facă un gest către ei. Nu se cerea nicio taxă, era plătit de către oraș, dar ei nu au reușit să se administreze. Așadar, a intrat în această hotărâre obligația ca fiecare dispecerat să asigure WC-ul. Noi am încercat să vedem cum merge dacă le asigurăm o toaletă și nu au fost în stare să o administreze. În 17 stații nu putem să facem mizeria care a fost la o singură stație datorită lor”, a spus viceprimarul Tóth-Birtan Csaba.  

Cum pot face clienții nemulțumiți reclamații 

În ceea ce privește normele de conduită, acestea sunt reglementate prin Legea 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, iar eventualele sancțiuni pot fi aplicate de Poliția Locală. 

„La normele de conduită ne referim la faptul că nu trebuie să își facă nevoile în stradă. Aceste norme sunt reglementate prin legislație. Ei trebuie să aibă o ținută decentă, să discute normal cu clienții. Referitor la zonele în care staționează au mai fost probleme cu scuipatul semințelor pe jos și cu murdărirea zonei. Și acest comportament poate fi sancționat conform legii. Mulți taximetriști încă nu cunosc noile reglementări, dar acestea vor fi transmise prin dispecerate și Asociației Taximetriștilor din Sfântu Gheorghe”, a mai spus viceprimarul. 

Astfel, reclamațiile se pot face la Poliția Locală și prin numărul verde 0800 800 767, apelul urmând să ajungă la Poliția Comunitară. 

„Și noi ca taximetriști ne confruntăm cu probleme de comportament  din partea clienților”