Spatiu publicitar
astazi:
PROGRAM RTT – Bucureşti Tv: 00.00 – 00.30 STIRILE – BUCURESTI TV 00.30 – 01.00 Audienta regionala 01.00 – 01.30 Audienta regionala 01.30 – 02.00 Audienta regionala 02.00 – 02.30 STIRILE – BUCURESTI TV 02.30 – 03.00 Sensuri si Nonsensuri 03.00 – 03.30 Sensuri si Nonsensuri 03.30 – 04.00 Sensuri si Nonsensuri 04.00 – 04.30 Romania la Vorbitor 04.30 – 05.00 Romania la Vorbitor 05.00 – 05.30 STIRILE – BUCURESTI TV 05.30 – 06.00 Film documentar 06.00 – 06.30 STIRILE – BUCURESTI TV 06.30 – 07.00 Audienta regionala 07.00 – 07.30 Audienta regionala 07.30 – 08.00 Audienta regionala 08:00 – JURNAL RTT 08:15 – SĂNĂTOS TUN r 08,45 – AZI ÎN BRAȘOV r 09:15 – JURNAL RTT 09,30 – AZI ÎN BRAȘOV r 10.00 – 10.30 Romania la Vorbitor 10.30 – 11.00 Romania la Vorbitor 11.00 – 11.30 STIRILE – BUCURESTI TV 11.30 – 12.00 Film documentar 12.00 – 12.30 STIRILE – BUCURESTI TV 13.30 – 13.00 Audienta regionala 13.00 – 13.30 Audienta regionala 13.30 – 14.00 Audienta regionala 14.00 – 14.30 STIRILE – BUCURESTI TV 14.30 – 15.00 Bucuresti aproape de tine 15.00 – 15.30 Bucuresti aproape de tine 15.30 – 16.00 Bucuresti aproape de tine 16.00 – 16.30 Romania la Vorbitor 16.30 – 17.00 Romania la Vorbitor 17.00 – 17.30 STIRILE – BUCURESTI TV 17.30 – 18.00 Film documentar 18,00 – JURNAL RTT 18,15 – AZI ÎN BRAȘOV cu Dan Ghiţă 18,45 – JURNAL RTT 19,00 – AZI ÎN BRAȘOV r 19,30 – JURNAL RTT 19,45 – AZI ÎN BRAȘOV r 20,15 – JURNAL RTT 20,30 – MEMORIA PIETREI – cu Anca Sigmirean 21,00 – JURNAL RTT 21,15 – AZI ÎN BRAȘOV r 21,45 – JURNAL RTT 22:00 – SĂNĂTOS TUN r 22,30 – AZI ÎN BRAȘOV r 23.00 – 23.30 STIRILE – BUCURESTI TV 23.30 – 00.00 Film documentar * www.stiri.rttbrasov.ro * METEO: Vremea va fi apropiată de normalul termic al perioadei. Cerul va fi mai mult noros și local se vor semnala precipitații, predominant sub formă de ninsoare. La munte, local va ninge. Vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări izolate în zonele montane. Temperaturi maxime: între 0 și 3 grade C. Sursa: CMR Sibiu. * www.stiri.rttbrasov.ro * TELEFOANE UTILE: În direct cu Primăria: 984 * www.stiri.rttbrasov.ro * Apeluri de Urgenţă (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri): 112 * Dispecerat apă-canal: 0268-926; Deranjamente gaz: 0268-928; Deranjamente Electrica: 0268-929 * www.stiri.rttbrasov.ro * RTT Braşov, e-mail: rttbrasov@yahoo.com. * www.stiri.rttbrasov.ro * CURS VALUTAR BNR: USD 4,0873 LEI; EUR 4,6528 LEI; GBP 5,1549 LEI; CHF 4,1373 * www.stiri.rttbrasov.ro * Întreruperea alimentării cu energie electrică în 11.12.2018: între orele 08.00-14.00 în Brașov – Str. Albinelor 1-17;2-34, Bârsei 1-3, Costea Dascălu, Fagurului 1-59; 2 – 40, Plugarilor 11-35; 20-48; în 11.12.2018 în intervalul 10.00-16.00 în Brașov – Str. Crizantemelor, Garoafelor. * www.stiri.rttbrasov.ro *

Skip Navigation LinksDetaliiStire

Îngropăm B-dul Gării, ca să eliberăm 13 Decembrie

Data publicarii 03.10.2018

Vezi ce soluţii propun inginerii pentru accesul pe podul hobanat ce va fi construit în zonă.

Consultantul care pregăteşte documentaţia pasajului de la Sala Sporturilor, care va trece peste liniile de cale ferată până în Tractorul,  a prezentat ieri, în şedinţa Comisiei de Circulaţie a municipiului Braşov, propunerile de soluţii privind construirea acestuia, dar şi rezultatele studiului de trafic.

Lungime de 761 de metri, înălţime maximă de 47,12 metri
Din cele două variante pe care le-au avut de analizat, pasaj clasic şi pasaj hobanat, a rămas „în picioare” doar a doua variantă. Potrivit specialiştilor, pasajul trebuie să fie unul hobanat (asemănător pasajului Băneasa de la Bucureşti), având în vedere că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, toate electrificate, conectate de la 25.000 de volţi, ceea ce înseamnă că deschiderea principală va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.   Pasajul va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată) diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, acesta va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.
Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Astfel, pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. În ceea ce priveşte rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Vlahuţă pentru a se merge spre Tractorul, aceasta ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal.

Scenariu cu pasaj subteran
Consultanţii au prezentat în şedinţa Comisiei de Circulaţie trei scenarii privind construirea podului.
Prima variantă presupune construirea unui pasaj drept. În cazul acestei soluţii constructive, aproape de capătul din Tractorul ar fi afectată o staţie de transformare a Electrica, construcţia respectivă fiind prea înaltă pentru a trece pasajul peste ea.
O altă soluţie prezentată de specialişti presupune realizarea unui pasaj uşor curbat, astfel încât să fie ocolită staţia de transformare.
A treia soluţie este cea mai complicată, pentru că presupune schimbări majore pe bulevardul Gării, de la capătul dinspre bulevardul Alexandru Vlahuţă. Mai exact, pe sensul de mers spre Gara Braşov, două benzi de circulaţie ar urma să fie trecute în subteran, acestea urmând a fi destinate şoferilor care vor să îşi continue drumul către Făget. Această resistematizare este necesară pentru a se putea amenaja rampele de acces spre pasaj. Pentru urcarea pe pasaj dinspre bulevardul Alexandru Vlahuţă vor fi amenajate două benzi de circulaţie, iar dinspre Tractorul spre strada Hărmanului o bandă. O altă bandă va fi destinată coborârii dinspre Tractorul spre Gară, aceasta urmând a fi construită separat de cele trei amintite anterior. Practic, conform acestui scenariu, capătul pasajului dinspre Sala Sporturilor va fi „în V”.   
Reprezentanţii municipalităţii vor analiza cele trei soluţii, iar când vor opta pentru una dintre ele, consultantul va face şi calculele, pentru a estima costul investiţiei. Totuşi, conform listei de proiecte prioritare, realizate de Banca Mondială, valoarea estimată a pasajului este de 9,31 milioane euro, iar ca sursă de finanţare este menţionat bugetul local, chiar dacă, iniţial, reprezentanţii municipalităţii braşovene anunţat că pentru această investiţie au în plan accesarea de fonduri europene.

Ce câştig ar aduce construirea pasajului
Pe de altă parte, consultantul a precizat că prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%.  În ceea ce priveşte traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.

Sursa: Bună ziua Braşov